16.12.2014, David Zeman

Pohled na statistiky návštěvnosti

Pohled na statistiky návštěvnostiPo roce vám opět přinášíme obsáhlou a podrobnou statistiku návštěvnosti na jihlavském stadionu za posledních 14 a půl roku. V minulých letech samozřejmě návštěvnost díky postupu do I. ligy skokově narostla, nyní se ustálila a stagnuje, i díky nedostatečnému stadionu.

 

Historicky nejvyšší domácí návštěvou stále zůstává utkání s Bohemians 1905 v sezóně 2008/2009, kdy se na stadion dostavilo 4.200 lidí, toto číslo se nám bude velice složitě překonávat, vzhledem k tomu, že za současných podmínek taková návštěva na našem stadionu ani není možná. Nejblíže tomuto číslu byl poslední zápas roku 2014 se Spartou Praha, kdy se na našem stánku těsnalo 4.155 lidí.

Statistika též jasně ukazuje, že návštěvnost pochopitelně přímo ovlivňuje postavení v tabulce a zda tým usiluje o konkrétní cíl nebo se „pouze“ pohybuje ve středu tabulky, dalším důležitým aspektem je samozřejmě atraktivita soupeře, v tomto ročníku zatím nejvíce „táhla“ Sparta Praha, v těsném závěsu za ní je Viktoria Plzeň, na oba tyto soupeře byl jihlavský stadion zatím pokaždé vyprodaný, v případě Plzně se nevyprodal pouze sektor hostí.

Vraťme se ještě k celkové návštěvnosti minulé sezóny. Opět jsme překonali nejvyšší počet diváků, kteří navštívili stadion v Jiráskově ulici za jednu sezónu, ale padesátitisícovou metu jsme opět překročit nedokázali, číslo se zastavilo na hodnotě 49.591 diváků.

V podzimní sezóně si na fotbal v Jihlavě našlo za 8 utkání 26.977 lidí, což činí průměr 3.372 diváků na jedno utkání. Tomuto číslu i nadále vévodí podzim 2012, kdy průměrná návštěva činila 3.752. Nakročeno k padetisícové hranici tedy máme, ovšem na jaře nás čeká o zápas méně než na podzim. Pokořením této cifry a udržením nastavené laťky, bychom bezesporu dali impuls příslušným místům, která mohou rozhodnout o budoucnosti dostavby jihlavského stadionu.

A nabídneme vám ještě jedno zajímavé číslo - a to skutečně vydané vstupenky na všechna utkání, včetně všech permanentních vstupenek. Toto číslo se vyšplhá až na hodnotu 28.790 lidí, tedy v průměru 3.598 diváků na utkání, což je průměrně téměř o 200 diváků více, než když započítáme "oficiální" návštěvu na jednotlivá utkání.

Doplňme pár dalších statistických zajímavostí. Celkem se za 14 a půl roku dostavilo na fotbal v Jihlavě už 388.170 diváků, kteří měli možnost vidět 218 utkání, což znamená průměrnou návštěvu 1.780 diváků. Nejvyšší průměrná návštěva na utkání je prozatím v sezóně loňské a to 3.306 lidí. Letos snad máme nakročeno, abychom tento celoročníkový průměr překonali!

Statistiky v číslech

Sezóna 2000/2001 (První druholigová sezóna) – 6. místo ve II. lize
Celkem lidí: 28.250
Podzim: 13.600
Jaro: 14.550
Průměr diváků: 1.883
Nejvíce diváků na zápase: Xaverov, Zlín, Ratíškovice – 2.200

Sezóna 2001/2002 – 7. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.550
Podzim: 13.450
Jaro: 9.350
Průměr diváků: 1.236
Nejvíce diváků na zápase: České Budějovice – 2.550

Sezóna 2002/2003 – 7. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.550
Podzim: 9.928
Jaro: 8.035
Průměr diváků: 1.236
Nejvíce diváků na zápase: Sparta „B“ – 2.870

Sezóna 2003/2004 – 6. místo ve II. lize
Celkem lidí: 13.100
Podzim: 8.570
Jaro: 4.450
Průměr diváků: 873
Nejvíce diváků na zápase: Drnovice – 1.980

Sezóna 2004/2005 – 2. místo ve II. lize - postup
Celkem lidí: 13.900
Podzim: 4.770
Jaro: 8.991
Průměr diváků: 926
Nejvíce diváků na zápase: Kroměříž – 3.100

Sezóna 2005/2006 – 15. místo v Gambrinus lize - sestup
Celkem lidí: 30.956
Podzim: 17.484
Jaro: 13.472
Průměr diváků: 2.069
Nejvíce diváků na zápase: Liberec – 3.859

Sezóna 2006/2007 – 5. místo ve II. lize
Celkem lidí: 24.250
Podzim: 13.512
Jaro: 10.744
Průměr diváků: 1.616
Nejvíce diváků na zápase: Čáslav – 3.100

Sezóna 2007/2008 – 7. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.700
Podzim: 7.783
Jaro: 10.900
Průměr diváků: 1.246
Nejvíce diváků na zápase: Příbram – 1.750

Sezóna 2008/2009 – 3. místo ve II. lize
Celkem lidí: 26.500
Podzim: 15.810
Jaro: 11.650
Průměr diváků: 1.766
Nejvíce diváků na zápase: Bohemians 1905: 4.200

Sezóna 2009/2010 – 4. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.600
Podzim: 9.901
Jaro: 8.699
Průměr diváků: 1.240
Nejvíce diváků na zápase: Opava: 1.780

Sezóna 2010/2011 – 3. místo ve II. lize
Celkem lidí: 23.826
Podzim: 13.140
Jaro: 10.686
Průměr diváků: 1.588
Nejvíc diváků na zápase: Dukla Praha – 2.890

Sezóna 2011/2012 - 2. místo ve II. lize - postup
Celkem lidí: 27.628
Podzim: 12.868
Jaro: 14.760
Průměr diváků: 1.841
Nejvíc diváků na zápase: Třinec – 3.150

Sezóna 2012/2013 - 10. místo v Gambrinus lize
Celkem lidí: 48.713
Podzim: 26.265
Jaro: 22.448
Průměr diváků: 3.247
Nejvíc diváků na zápase: Plzeň – 4.150

Sezóna 2013/2014 - 8. místo v Gambrinus lize
Celkem lidí: 26.871
Podzim: 26.871
Jaro: 22.720
Průměr diváků: 3.306
Nejvíc diváků na zápase: Sparta – 4.155

Sezóna 2014/2015 - 11. místo v SYNOT lize - prozatím
Celkem lidí: 26.977
Podzim: 26.977
Jaro: -
Průměr diváků: 3.372
Nejvíc diváků na zápase: Sparta – 4.155

Celkový počet lidí za 14 a půl roku: 388.170 diváků
Průměr za 14 a půl roku: 1.780 diváků

 
Aktuálně

Radim Kučera: Z Ústí nad Labem bod určitě bereme

0:0. To je častý výsledek zápasů FC Vysočina v Ústí nad Labem. Přes řadu šancí platil i v dnešním duelu, který byl pro oba celky úvodním v novém ročníku FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY. Před střelci měli navrch oba gólmani. Kouč Radim Kučera po skončení zápasu bod ze stadiónu soupeře bral. Celý článek

 
Servis
V tento den před lety
 
Klub •  Hráči •  Zápasy •  Mládež •  Multimedia •  Fanoušci •  Historie

© 2006-2019 FC Vysočina Jihlava & eSports.cz, s.r.o.  |  RSS
Veškerý obsah stránek chráněn podle autorského zákona a jeho přejímaní bez výslovného souhlasu redakce je zakázáno. Povolena je citace částí materiálů zde zveřejněných s uvedením zdroje www,fcvysocina.cz.

 
 
 
M-soft
 

Akcionáři klubu

Hlavní partneři klubu

Významní partneři klubu

Partneři klubu

Mediální partneři klubu