18.12.2015, David Zeman

Pohled na statistiky návštěvnosti

Pohled na statistiky návštěvnostiPo roce vám opět přinášíme obsáhlou a podrobnou statistiku návštěvnosti na jihlavském stadionu za posledních 15 a půl roku. V minulých letech samozřejmě návštěvnost díky postupu do SYNOT ligy skokově narostla, nyní se ustálila a stagnuje. Svůj podíl na tom nepochybně má nedostatečný stadión, ačkoli je paradoxní, že na podzim se nám stadión bohužel nepodařilo vyprodat ani jednou.

 

Na nejvyšší historické návštěvě se nic nezměnilo, tou zůstává utkání s Bohemians 1905 v sezóně 2008/2009, kdy se na stadion dostavilo 4.200 lidí, toto číslo se nám bude velice složitě překonávat, vzhledem k tomu, že za současných podmínek taková návštěva na našem stadionu ani není možná. Nejblíže tomuto číslu byl poslední zápas roku 2014 se Spartou Praha, kdy se na našem stánku těsnalo 4.155 lidí.

Statistika též jasně ukazuje, že návštěvnost pochopitelně přímo ovlivňuje postavení v tabulce a zda tým usiluje o konkrétní cíl nebo se „pouze“ pohybuje ve středu tabulky, dalším důležitým aspektem je samozřejmě atraktivita soupeře, v tomto ročníku zatím nejvíce „táhla“ Sparta Praha, v těsném závěsu za ní je Viktoria Plzeň.

Vraťme se ještě k celkové návštěvnosti minulé sezóny. Hodnota padesáti tisíc diváků za sezónu opět zůstala nepokořena, číslo se zastavilo na hodnotě 47.745 fanoušků. Rekordem zůstává sezóna 2013/14, kdy nás na domácí utkání FC Vysočina dorazilo za rok 49.501.

V podzimní sezóně si na fotbal v Jihlavě našlo za 8 utkání 25.754 lidí, což činí průměr 3.219 diváků na jedno utkání. V této hodnotě je nejlepší nadále podzim 2012, kdy průměrná návštěva činila 3.752.

A nabídneme vám ještě jedno zajímavé číslo - a to skutečně vydané vstupenky na všechna utkání, včetně všech permanentních vstupenek. Toto číslo se vyšplhá až na hodnotu 26.086 lidí, tedy v průměru 3.261 diváků na utkání, což je průměrně zhruba o 50 diváků více než je hlášená návštěvnost.

Doplňme pár dalších statistických zajímavostí. Celkem se za 15 a půl roku dostavilo na fotbal v Jihlavě už 434.692 diváků, kteří měli možnost vidět 232 utkání, což znamená průměrnou návštěvu 1.874 diváků. Nejvyšší průměrná návštěva na utkání je prozatím v sezóně 2013/14 a to 3.306 lidí.

Statistiky v číslech

Sezóna 2000/2001 (První druholigová sezóna) – 6. místo ve II. lize
Celkem lidí: 28.250
Podzim: 13.600
Jaro: 14.550
Průměr diváků: 1.883
Nejvíce diváků na zápase: Xaverov, Zlín, Ratíškovice – 2.200

Sezóna 2001/2002 – 7. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.550
Podzim: 13.450
Jaro: 9.350
Průměr diváků: 1.236
Nejvíce diváků na zápase: České Budějovice – 2.550

Sezóna 2002/2003 – 7. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.550
Podzim: 9.928
Jaro: 8.035
Průměr diváků: 1.236
Nejvíce diváků na zápase: Sparta „B“ – 2.870

Sezóna 2003/2004 – 6. místo ve II. lize
Celkem lidí: 13.100
Podzim: 8.570
Jaro: 4.450
Průměr diváků: 873
Nejvíce diváků na zápase: Drnovice – 1.980

Sezóna 2004/2005 – 2. místo ve II. lize - postup
Celkem lidí: 13.900
Podzim: 4.770
Jaro: 8.991
Průměr diváků: 926
Nejvíce diváků na zápase: Kroměříž – 3.100

Sezóna 2005/2006 – 15. místo v Gambrinus lize - sestup
Celkem lidí: 30.956
Podzim: 17.484
Jaro: 13.472
Průměr diváků: 2.069
Nejvíce diváků na zápase: Liberec – 3.859

Sezóna 2006/2007 – 5. místo ve II. lize
Celkem lidí: 24.250
Podzim: 13.512
Jaro: 10.744
Průměr diváků: 1.616
Nejvíce diváků na zápase: Čáslav – 3.100

Sezóna 2007/2008 – 7. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.700
Podzim: 7.783
Jaro: 10.900
Průměr diváků: 1.246
Nejvíce diváků na zápase: Příbram – 1.750

Sezóna 2008/2009 – 3. místo ve II. lize
Celkem lidí: 26.500
Podzim: 15.810
Jaro: 11.650
Průměr diváků: 1.766
Nejvíce diváků na zápase: Bohemians 1905: 4.200

Sezóna 2009/2010 – 4. místo ve II. lize
Celkem lidí: 18.600
Podzim: 9.901
Jaro: 8.699
Průměr diváků: 1.240
Nejvíce diváků na zápase: Opava: 1.780

Sezóna 2010/2011 – 3. místo ve II. lize
Celkem lidí: 23.826
Podzim: 13.140
Jaro: 10.686
Průměr diváků: 1.588
Nejvíc diváků na zápase: Dukla Praha – 2.890

Sezóna 2011/2012 - 2. místo ve II. lize - postup
Celkem lidí: 27.628
Podzim: 12.868
Jaro: 14.760
Průměr diváků: 1.841
Nejvíc diváků na zápase: Třinec – 3.150

Sezóna 2012/2013 - 10. místo v Gambrinus lize
Celkem lidí: 48.713
Podzim: 26.265
Jaro: 22.448
Průměr diváků: 3.247
Nejvíc diváků na zápase: Plzeň – 4.150

Sezóna 2013/2014 - 8. místo v Gambrinus lize
Celkem lidí: 49.501
Podzim: 26.871
Jaro: 22.720
Průměr diváků: 3.306
Nejvíc diváků na zápase: Sparta – 4.155

Sezóna 2014/2015 - 11. místo v SYNOT lize - prozatím
Celkem lidí: 47.745
Podzim: 26.977
Jaro: 20.768
Průměr diváků: 3.183
Nejvíc diváků na zápase: Sparta – 4.155

Sezóna 2015/2016 - 14. místo v SYNOT lize - prozatím
Celkem lidí: 25.754
Podzim: 25.754
Jaro: -
Průměr diváků: 3.219
Nejvíc diváků na zápase: Sparta – 3.894

Celkový počet lidí za 15 a půl roku: 434.692 diváků
Průměr za 15 a půl roku: 1.874 diváků

 
Aktuálně

Představujeme partnery: Technické obory a fotbal jdou dohromady aneb prezentace LINDE a EMRO

Doposud jsme prezentovali vždy pouze jediného partnera. Tentokrát jsme se rozhodli prezentaci spojit a představit hned dvojici podporovatelů FC Vysočina. Oba jsou z technické oblasti. Společnost Linde se specializuje na plyn, Emro pro změnu na elektřinu. Shodně však pomáhají v rozvoji i fotbalové Vysočině. Celý článek

 
Servis
V tento den před lety
 
Klub •  Hráči •  Zápasy •  Mládež •  Multimedia •  Fanoušci •  Historie

© 2006-2024 FC Vysočina Jihlava & eSports.cz, s.r.o.  |  RSS
Veškerý obsah stránek chráněn podle autorského zákona a jeho přejímaní bez výslovného souhlasu redakce je zakázáno. Povolena je citace částí materiálů zde zveřejněných s uvedením zdroje www,fcvysocina.cz.
Nastavení cookies

 
 
×
Dnes v 18:00
FC Vysočina Jihlava
FK Dukla Praha
 
 

Akcionáři klubu

Hlavní partneři klubu

Významní partneři klubu

Partneři klubu

Mediální partneři klubu