Kluby řešily problematiku marketingu a fanoušků
Jak naplnit ligové stadiony? Jak zvýšit divácký komfort? Jak lépe pracovat s fanoušky? To byly hlavní otázky, které se řešily v rámci Workshopu Ligové fotbalové asociace. Historicky první událost podobného typu se uskutečnila 11. a 12. února v Praze Benicích. Klubům Gambrinus ligy i Fotbalové národní ligy předávali své know-how i zahraniční hosté z vyspělých evropských soutěží. Marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera či Kristian Gotsch, CRM manažer Eredivisie představili programy a projekty, které slouží k lepší práci s fotbalovými příznivci.
„Konání prvního Workshopu Ligové fotbalové asociace je pro mě pozitivním impulsem směrem k budoucnosti. Hojná účast na této akci jasně poukazuje na to, že český, potažmo ligový fotbal se v této oblasti probouzí a najde se v něm dostatek lidí, kteří mají touhu posunout ho směrem kupředu, stačí je v těchto aktivitách v klubech pouze podporovat a nechat jim prostor k realizaci“ svěřil se předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Zvýšení návštěvnosti na českých ligových stadionech je v současnosti jedním z nejklíčovějších témat. „Profesionální fotbal v rozvinutých evropských zemích je dnes na vzestupu, a pokud chceme tento trend následovat, musíme začít tvrdě pracovat. Ve všech směrech. Není nutné vymýšlet nové nápady, není nutné přicházet s revolučními myšlenkami. A zdaleka to není pouze otázka peněz. Za daleko důležitější považuji možnost inspirovat se v zemích, které recept na atraktivní fotbalovou zábavu už našli. Proto jsem nesmírně rád, že naše pozvání přijali odborníci ze zemí, kde je fotbal společenskou událostí a zároveň to nejsou země, které považujeme, buď díky jejich fotbalové tradicí nebo ekonomické síle, za nedostižné.“ dodal šéf Gambrinus ligy.
Během dvoudenního programu vystoupili se svými projekty jak odborníci z oblasti marketingu, tak i některé samotné kluby. Právě předávání informací a vzájemná spolupráce byly hlavními důvody pro pořádání historicky prvního Workshopu Ligové fotbalové asociace.
„V našem prostředí byl workshop mezi kluby prvním krokem ke zlepšení práce s fanoušky. Předávání informací a společná diskuse je správnou věcí. I tady v Česku,“ prozradil Kristian Gotsch, CRM manažer Eredivisie – tedy řízení vztahu se „zákazníky“.
„Český ligový fotbal má za sebou velké úspěchy i na evropské scéně. Jsem rád, že se mohu podělit o věci, které jsme úspěšně praktikovali na našich fanoušcích v Bruselu,“ dodal marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera.
Úterního i středečního programu se tak zúčastnili zástupci Sparty, Slavie, plzeňské Viktorie, ale i dalších klubů Gambrinus ligy a Fotbalové národní ligy. FC Vysočina na velice přínosném a poučném setkání reprezentoval marketingový manažer Miroslav Fuks.
U16: Tříbodový vstup do jara
Jihlavský mladší dorost B pokračuje ve spanile jízdě Divizí D i na jaře! Na domácím hřišti přehrál Havl. Brod 5:0 (2:0). Za Vysočinu se dvakrát trefil Šimon Sedlák a po jedné brance přidali Adam Tichánek s Kryštofem Živným. Dorostenci tak i nadále drži neporazitelnost v soutěži. Celý článek
- U18: Vysoká výhra nad Havl. Brodem (11.03.2025)
- Jarolím: Věděli jsme, že musíme být nebezpeční a odvážní v ofenzívě (10.03.2025)
- Vysočina ukončila dlouhou sérii Táborska a veze důležitou výhru! (10.03.2025)
- U17: Důležitá výhra na úvod jara! (10.03.2025)
- 2023:
- Staršímu dorostu se bitva o třetí příčku nevydařila
- Vysočina se v dramatické bitvě musela spokojit s bodem
- Ondřej Smetana: Dva body ze dvou domácích utkání jsou málo
- 2020:
- Moravskoslezské soutěže odloženy. Klub přijímá další opatření
- Nouzový stav: Liga odkládá zápasy na neurčito
- 2019:
- Jak to vidí ředitel?
- 2018:
- Seriál 1948-2018: Rozhovor s Bohuslavem Kopeckým
- Mladší dorostenci spolu změřili síly v zápase plném gólů
- Generálku rozhodl po přestávce dvěma góly Křivánek
- 2016:
- Vysočina veze šťastné a obrovsky cenné vítězství z Julisky!
- Michal Hipp: Štěstí přeje odvážným a připraveným
Vytisknout